Was omega ook niet de eerste met automatische uurwerken, in de seamaster voor het eerst ingebouwt?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omega is wel een MERK met geschiedenis. Maar het ging nu over exclusieve uurwerken. En daarin vind ik als uurwerkmaker een Rolex wel een stuk inovatiever en exclusiever.
Alleen de Omega speedmaster is ook eigenlijk het verzamelen waard natuurlijk.
De techniek is een heel stuk exclusiever kan ik je garanderen. Een rolex uurwerk is zo mooi.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:23 schreef Adsum het volgende:
Of Rolex exclusiever is, weet ik niet met een productie van +/- 800.000 uurwerken per jaar...
Nee, Rotterdam Christiaan Huygens. Bestaat niet meer.quote:Heb je ook in Schoonhoven op school gezeten bdw?
Neuh, eerste automaat stamt van ergens eind 18e eeuw. Rolex was de eerste met een waterdicht horloge in 1938 ofzo (uit mijn hoofd).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was omega ook niet de eerste met automatische uurwerken, in de seamaster voor het eerst ingebouwt?
Voor ¤30 in Chinaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:13 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
kheb een namaak Rolex, met zo'n opwind uurwerk dat je moet schudden. Alleen ja... komt uit China, koste daar 30 euro omgerekend, laatst een vergelijkbaar model gezien in NL voor 350 euro (ook nep maar toch...)
Maar een dikke dertig euro?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:16 schreef virl3 het volgende:
Wel de stijl, niet het merk en ze kosten maar een dikke dertig euri... Ik denk dat ik er eentje ga aanschaffen...
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:58 schreef Adsum het volgende:
Zo'n look-a-like vind ik echt pathetic, spaar dan tenminste door voor een echte, of koop voor die ¤ 30,- iets anders...
Tijdje aan het google'en geweest.. Er zijn nogal wat lookalikes van het 50 jaar oude ontwerp zie ik.. sandoz, invicta, marcello c, apogaum etc en ook diverse seiko's en citizen's lijken d'r behoorlijk veel op (iets andere wijzers, kroon net iets anders of zo..) Allemaal "pathetic"?quote:Zo'n look-a-like vind ik echt pathetic, spaar dan tenminste door voor een echte, of koop voor die ¤ 30,- iets anders...
Die Alpha is een letterlijke kopie van het submariner, Oyster perpetual date model van Rolex. De wijzers, de getallen, het kroontje etc. Dat er een andere merknaam staat doet niets af aan het feit dat het een kopie is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:33 schreef virl3 het volgende:
[..]
Tijdje aan het google'en geweest.. Er zijn nogal wat lookalikes van het 50 jaar oude ontwerp zie ik.. sandoz, invicta, marcello c, apogaum etc en ook diverse seiko's en citizen's lijken d'r behoorlijk veel op (iets andere wijzers, kroon net iets anders of zo..) Allemaal "pathetic"?![]()
Kwaliteit van Citizen uurwerken zijn niet te vergelijken met Seiko vind ik. Seiko is een klasse beter.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb een tijdje geleden op Ebay.de een Citizen Diver gekocht.
Iets van ¤ 85-90, automaat, 200 meter waterdicht en garantie.
Erg vergelijkbaar met Seiko, net zo goed.
Citizen ProMaster Automatic, NY0040-09EE
[afbeelding]
ON-TOPIC:
Een neppe Rolex die goed loopt mag van mij net zo goed hoor.![]()
Mag ik die van je kopen? Foto's? M'n vader vond die van mij een erg mooi horloge, alleen ga ik hem zoiets niet op vaderdag geven. Een neppe maakt hem niet zoveel uit zolang die maar net zo sterk is als een replica.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:41 schreef virl3 het volgende:
70 euro???Hartstikke nep!! Voor een echte betaal je namelijk zo 4000 euri's.....
Heb ff zitten googlen voor de lol, ik denk dat je voor die prijs een in ieder geval goed werkende chinese kopie heb gekocht waarop je in china zelf wel kunt afdingen tot een tientje... Heb d'r nog eentje liggen hiero gekocht in Xi'an voor de lol..
Laat maar niet zien aan een juwelier, er bestaat een kans dat ie 'm inneemt, illegale waar en zo..
Aan de andere kant, het kan natuurlijk ook zij n dat je de deal van de eeuw heb gemaakt..![]()
Niet verbazingwekkend dat het een replica is... Het verbaast met wel dat je dat kreng met ¤20 winst hebt kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:35 schreef vethard het volgende:
[..]
Mag ik die van je kopen? Foto's? M'n vader vond die van mij een erg mooi horloge, alleen ga ik hem zoiets niet op vaderdag geven. Een neppe maakt hem niet zoveel uit zolang die maar net zo sterk is als een replica.
Om nog even op dit topic terug te komen, het bleek dus een replica te zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inmiddels heb ik um alweer verkocht, met ¤20,- winst.![]()
Bijna alle mechanische horloges toch? Ik meen me te herinneren dat er een mechanisch horloge gemaakt was die juist wel tikte, speciaal kailber. De uitzondering die de regel bevestigt zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:47 schreef Adsum het volgende:
Helaasch, dit hebben alle horloges met mechanisch uurwerk.
Het per seconde tikken van de wijzer, duidt er alleen op dat het een quarts horloge (met batterij) is...
Sterker nog ik had er 2 kopers voor. Met die eerste zou ik ¤10,- winst hebben gehad.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:48 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Niet verbazingwekkend dat het een replica is... Het verbaast met wel dat je dat kreng met ¤20 winst hebt kunnen verkopen.
Heb je um nog?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:33 schreef alsem het volgende:
[..]
heb je hier 70 pleuro voor betaald?![]()
ik heb nog precies de zelfde liggen uit turkije, met dat mercedes tekentje erin.. ook meerdere tikken per seconden.
ik denk dat hij nep is, die van mij was 2 euro![]()
Mijn in china gekochte nep rolex kopen? Sorry is niet te koop.. Ik heb 'm gekocht als souveniertje uit china en souveniertjes doe ik niet weg...quote:Mag ik die van je kopen? Foto's? M'n vader vond die van mij een erg mooi horloge, alleen ga ik hem zoiets niet op vaderdag geven. Een neppe maakt hem niet zoveel uit zolang die maar net zo sterk is als een replica.
Alle analoge horloges tikken. Zowel quartz als mechanisch. Het gaat alleen de snelheid waarmee EN hoe die snelheid op de wijzers wordt overgebracht.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:49 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bijna alle mechanische horloges toch? Ik meen me te herinneren dat er een mechanisch horloge gemaakt was die juist wel tikte, speciaal kailber. De uitzondering die de regel bevestigt zullen we maar zeggen.
Hoezo genaaid? kheb hem nu dik 3 jaar en hij loopt nog steeds, en dat kinetische in horloges zorg ik dat ik in elk volgende horloge dat ik koop ook heb mên wat is dat relaxquote:
jep, ligt hier vast nog wel ergens.quote:
quote:
Rolex heeft veel verschillende modellen en materialen. Goud is inderdaad not-done bij een Rolex imho. Maar een mooie stlen Datejust is niets mis mee.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Overigens even iets heel anders: die Rolex horloges is misschien wel goede kwaliteit en mooie techniek enzo, maar ik vind ze er zo afzichtelijk lelijk uitzien. Veel te opzichtig/ patserig/ etc.
Is styling niet veel belangrijker dan de kwaliteit van het uurwerk?
deze is ook nepquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:40 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Rolex heeft veel verschillende modellen en materialen. Goud is inderdaad not-done bij een Rolex imho. Maar een mooie stlen Datejust is niets mis mee.
Foto van Hyves
[afbeelding]
Deze heb je toch niet meer he ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:40 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Rolex heeft veel verschillende modellen en materialen. Goud is inderdaad not-done bij een Rolex imho. Maar een mooie stlen Datejust is niets mis mee.
Foto van Hyves
[afbeelding]
Deze is ernstig nep, dat ziet een blinde horloge-hater nog...quote:
Nope, maar het is een goede duidelijke foto van een Datejust, dus vandaar dat ik het nog wel eens gebruikquote:
Zou je er een foto van willen maken, ik zoek nog zó'n nepding, kijken in hoeverre die er op lijkt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:35 schreef alsem het volgende:
[..]
jep, ligt hier vast nog wel ergens.
Hij staat alleen al een paar jaar stil (nieuw batterijtje is duurder dan nieuwe kopen).
Volgens mij is die gewoon echt, hoorquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:37 schreef Adsum het volgende:
[..]
Deze is ernstig nep, dat ziet een blinde horloge-hater nog...
Dat logo![]()
De gouden lunette![]()
Die band![]()
De datumloupe die niet vergroot![]()
Mja...... kijk eens naar de afwerking van de wijzers. Kijk tevens naar de kroon en het feit dat het vergrootglaasje niet vergroot. Vergelijk het eens met die Rolex die ik postte (die 100% echt is)quote:
Ik heb nog een neppe Rolex. Hij loopt alleen niet meer maar het is wel een mooie Oyster Perpetual Datejust met diamantenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:05 schreef vethard het volgende:
[..]
Zou je er een foto van willen maken, ik zoek nog zó'n nepding, kijken in hoeverre die er op lijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |